itsenäisesti opiskeltava verkkokurssi
Opi rakentamaan yrityksesi BRÄNDI itse
1/2 työpäivän mittaisen tehokurssin aikana opit miten pystyt rakentamaan yrityksellesi laadukkaan brändin itse ja säästämään mainostoimistokuluja jopa yli 10000€ + ALV.
49€ 149€
Hinta sis. alv 24%
Tarjous voimassa 30.6. asti
Kotimainen verkkokauppa ja maksutavat
Osa- ja kertamaksut
Ilman laadukasta brändiä on kannattavan bisneksen rakentaminen mahdotonta
Ilman laadukasta brändiä on yrityksen nykypäivänä vaikeaa tai jopa mahdotonta erottua markkinoilla, löytyä verkosta, saada vakuutettua potentiaalisia asiakkaita tai ylipäätään rakentaa kannattavaa liiketoimintaa.
Laadukkaan brändin kehittäminen mainostoimiston tai muiden ulkopuolisten tahojen kanssa on kallista. Pelkkään brändin suunnitteluun kuluu helposti tuhansia euroja ja kokonaisuudessaan hintalappu voi kohota reilusti yli 10 000 euroon.
Onneksi nykypäivänä brändin voi kuka tahansa rakentaa itse tuntemalla brändin elementit ja hyödyntämällä valmiita ulkoasuteemoja ja tekoälyä.
Tehokurssilla opit rakentamaan bisneksesi kivijalan kuntoon itse:
- Opit mitä ovat brändin 10 elementtiä.
- Opit brändin rakentamisen 53 vaihetta.
- Opit käytännön esimerkkien avulla millaisia ovat laadukkaat brändit ja miten voit rakentaa sellaisen täysin itse.
- Opit hyödyntämään valmiita ulkoasuteemoja ja tekoälyä brändin ja liiketoiminnan kehittämisessä.
Tehokurssi soveltuu sinulle mikäli
- Pohdit yrittäjyyttä tai toimit jo yrittäjänä ja haluat varmistaa, että yrityksesi antaa laadukkaan kuvan itsestään ja toimii asiakaslähtöisellä tavalla.
- Et halua tai pysty hankkimaan mainostoimistoa kumppaniksesi mutta haluat yrityksellesi laadukkaan brändin.
- Olet (positiivisesti) kateellinen menestyvien yritysten tai organisaatioiden brändeille ja tahdot samanlaisen omalle yrityksellesi.
- Olet valmis käyttämään omaa aikaasi brändin kehittämiseen.
Tehokurssi sisältää:
- Ikuisen käyttöoikeuden sisältöihin
- Itsenäiseen opiskeluun tarkoitetut mikro-oppimissisällöt (teksti, kuva, video, linkitykset, ja tehtävät)
- 44-sivuisen Opi rakentamaan brändi itse – e-kirjan
- Brändin rakentamisen tarkistustlista (pdf) jonka avulla pystyt helposti tarkistamaan, että brändisi on kunnossa.
Tehokurssilla opit käytännön esimerkkien avulla:
1. Mitä – Brändin missio, visio ja ydinarvot
Tervetuloa brändikouluun kehittämään oman yrityksesi brändiä. Oman kokemukseni mukaan brändin kehittämiseen kannattaakin panostaa, sillä siinä yhdistyvät mielestäni kaikki kannattavan liiketoiminnan peruselementit.
Brändikoulussa opiskelu tapahtuu itsenäisesti opiskelemalla monimuotoisia oppimissisältöjä ja tekemällä niihin liittyviä tehtäviä. Oppimissisällöt on tuotettu ns. mikro-oppimismallin mukaisesti eli ne ovat sopivan lyhyitä ja sisältävät tekstiä, videoita, kuvia ja tehtäviä.
Lisäksi brändikoulu sisältää e-kirjan: Opi rakentamaan yrityksesi brändi itse.
Brändin rakentaminen aloitetaan suunnittelemalla
Kuten minkä tahansa muunkin liiketoiminnan osa-alueen kehittäminen, myös brändin rakentaminen on syytä aloittaa suunnittelemalla. Bisneskielellä tämä tarkoittaa strategian luomista.
Strategia saattaa kuulostaa juhlavalta ja korkealentoiselta termiltä mutta todellisuudessa kyse on yksinkertaisesta ja käytännönläheisestä suunnitelmasta, jossa haetaan vastauksia viiteen liiketoiminnan perusasiaan:
- Missio – Miksi brändi on olemassa ja mikä on sen perustehtävä?
- Visio – Mikä on brändin tavoite?
- Ydinarvot – Mitkä ovat brändin ydinarvot?
- Asiakkaat – Ketkä ovat brändin asiakkaita?
- Toteutussuunnitelma – Kuka, miten ja millä aikataululla brändi rakennetaan?
Kurssin ensimmäisen osion (Brändin strategia) aikana tulet löytämään vastaukset näihin viiteen peruskysymykseen ja luot pohjan brändisi kehittämiselle.
Brändin kehittäminen on syytä ajatella mieluummin jatkuvana prosessina kuin yksittäisenä projektina. Brändin suunnittelu vaatii sitoutumista, luovuutta ja strategista ajattelua ja edellyttää jatkuvaa optimointia ja sopeutumista markkinoiden ja asiakkaiden tarpeisiin.
Mikä on brändin missio?
Aloita brändin suunnittelu kirkastamalla brändisi kivijalka eli perimmäinen syy miksi se on olemassa ja miksi sitä halutaan kehittää. Brändin kehittämiselle voi olla monia syitä. Alla listattuna muutamia olennaisimpia:
Erottautuminen
Kilpailluilla markkinoilla vahva brändi auttaa yritystä erottumaan kilpailijoista. Sen avulla asiakkaat voivat helposti tunnistaa ja muistaa tuotteesi tai palvelusi, jolloin he valitsevat todennäköisemmin sinun tuotteesi tai palvelusi.
Luottamus ja uskottavuus
Vakiintunut brändi rakentaa luottamusta ja uskottavuutta kuluttajien keskuudessa. Ihmiset ostavat todennäköisemmin brändeiltä, jotka he tuntevat ja joihin he luottavat, mikä vähentää riskiä ja lisää uskollisuutta.
Korkeampi koettu arvo
Vahvat tuotemerkit voivat saada korkeampia hintoja tuotteilleen tai palveluilleen, koska asiakkaat yhdistävät ne laatuun, luotettavuuteen ja arvostukseen.
Asiakasuskollisuus
Brändin rakentaminen luo emotionaalisia yhteyksiä asiakkaisiin, mikä lisää uskollisuutta ja toistuvia ostoja. Kanta-asiakkaat suosittelevat myös brändiä todennäköisemmin muille, mikä edistää suusta suuhun suuntautuvaa markkinointia.
Lahjakkuuksien houkutteleminen
Hyvämaineinen brändi ei vain houkuttele asiakkaita, vaan myös huippuosaajia. Ihmiset haluavat työskennellä yrityksissä, joilla on vahvoja brändejä, koska he pitävät niitä vakaampina ja halutuimpina työnantajina.
Markkinoiden laajentaminen
Tunnettu tuotemerkki voi helpottaa laajentumista uusille markkinoille tai tuotekategorioihin. Asiakkaat kokeilevat todennäköisemmin uusia tarjouksia brändiltä, johon he jo luottavat.
Resilienssi (kyky toipua vastoinkäymisistä)
Vahvoilla brändeillä on parempi resilienssi kuin heikoilla. Asiakkaat ovat anteeksiantavaisempia sellaisten brändien tuotteille tai palveluille, joihin heillä on positiivisia mielleyhtymiä.
Pitkän aikavälin kasvu
Brändin rakentaminen on investointi yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Vahva brändi tarjoaa alustan kestävälle kasvulle ja auttaa eristämään liiketoimintaa lyhyen aikavälin markkinoiden heilahteluilta.
Kuten huomaat, brändin kehittämisellä on lukuisia hyötyjä. Kaiken kaikkiaan brändin rakentaminen on ratkaisevan tärkeää kilpailuedun luomisessa, asiakasuskollisuuden edistämisessä ja kestävän kasvun edistämisessä nykypäivän markkinoilla.
Brändin visio ja ydinarvot?
Brändin vision avulla luodaan tahtotila ja tavoite siitä mihin brändiä ollaan viemässä. Missä näet brändin vuoden, kahden vuoden, viiden vuoden ja kymmenen vuoden päästä? Onko tavoitteesi työllistää itsesi, kasvattaa liikevaihtoa tai henkilöstömäärää, siirtyä kansainvälisille markkinoille, myydä yritys pois tai mikä tahansa muu selkeä ja konkreettinen tavoite.
Brändin ydinarvot sanallistavat mission ja kertovat brändin pohjana olevan arvomaailman. Mihin arvoihin me uskomme ja millä ehdoilla me rakennamme brändiämme?
Esimerkki: Koulutuskoneen missio
Brändikoulussa käydään läpi useita käytännön esimerkkejä brändeistä ja brändisivustoista, joita olen ollut kehittämässä.
Koulutuskone on täysin tyhjästä kehittämämme verkkokoulutus- ja myyntialusta. Näytän ja kerron brändikoulun jokaisessa vaiheessa kyseinen asia on ratkaistu Koulutuskoneen kohdalla.
Missio
Autamme asiakasta rakentamaan menestyvän verkkokoulutusbisneksen. Kasvamme ja kehitymme yhdessä asiakkaan kanssa.
Tehtävä 1: Määrittele brändillesi missio?
Eli mikä on sen perustehtävä? Mikä on perimmäisin syy miksi se on olemassa?
Kurssin sisältö
Brändikoulun kurssikirjana toimii 44-sivuinen Opi rakentamaan yrityksesi brändi itse kirja.
Usein kysyttyjä kysymyksiä
itseoppinut brändääjä
Ilpo Tuononen
Tervetuloa opiskelemaan brändin rakentamista. Oma brändiosaamiseni juontaa juurensa vuoteen 2015. Olemme yhtiökumppanini kanssa eräänlaisia pellepelottomia ja halusimme rakentaa itse oman pilvipalveluna toimivan verkkokoulutus- ja myyntialustan.
Alustan brändäämiseen ja markkinointiin meillä ei tietenkään ollut juurikaan rahaa joten oli pakko opetella itse sekä tietenkin olla luova ja innovatiivinen.
Noista ajoista lähtien olen itse opetellut erilaisia bisnestaitoja kuten brändäämistä, hinnoittelua, verkkopalveluiden rakentamista, nykyaikaista markkinointia sekä opettanut näitä taitoja kymmenille muille kaltaisilleni yrityksille.
Asiakkaitani
Olen vuodesta 2013 lähtien valmentanut ja konsultoinut kymmeniä suomalaisia yrityksiä pääasiassa myynnissä ja markkinoinnissa, verkkokoulutus- ja digiliiketoiminnan kehittämisssä, rahoituksen hakemisessa sekä kansainvälistymisessä. Lisäksi olemme rakentaneet monenlaisia verkkopalveluita asiakkaillemme.